စြယ္စံုၿမိဳ႕ေတာ္သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ေသာသူအေပါင္းတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႔ၾကပါေစလို႔ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

Thursday, February 9, 2017

သွ်င္ဥကၠဌ ႏွင့္ ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံု(အပိုင္း၃)ဇာတ္သိမ္း



`` ေနာက္တစ္ခါ သတၱမအခ်က္က သံုးခုတစ္ဆူ ဘုရားဆိုတဲ့ ကိစၥ ၊ ဓမၼဆရာ တစ္ ေယာက္က ခမည္းေတာ္၊သားေတာ္၊သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ သံုးခုေပါင္း ဘုရားတစ္ ဆူ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။ ခမည္းေတာ္ဆိုတာက ထာ၀ရ၊ သားေတာ္ဆိုတာက ေယရႈခရစ္ လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ထာ၀ရႏွင့္ေယရႈခရစ္တို႔ဟာ တူပါတယ္တဲ့။ မတူတဲ့အေၾကာင္းကုိ ဦးပဇင္းက ေျပာျပရေသးတာေပါ့ ၊ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းက ထာ၀ရဘုရားက လက္စားေခ်ဖို႔ ေဟာတယ္။ ကိုယ့္သြားတစ္ေခ်ာင္းကို ခ်ဴိးရင္ သူ႕သြားတစ္ေခ်ာင္းကုိ ခ်ဴိးပစ္ရမယ္တဲ့။ ကိုယ့္မ်က္လံုးတစ္လံုကို ေဖါက္ရင္ သူ႕မ်က္လံုးတစ္လံုးေဖါက္ရမယ္တဲ့။ (AN EYE FOR AN EYE) ဆိုတဲ့ တရားေပါ့ ။ အဲဒါဟာ ခမည္းေတာ္ ထာ၀ရဘုရားရဲ႕ တရားပါပဲ။ အဲ….သားေတာ္ ေယရႈခရစ္ကေတာ့ လက္စားမေခ်ဖို႔ ၊သည္းခံဖို႔ေဟာတယ္။ ညာဘက္ပါးကို ရိုက္လာလွ်င္ ဘယ္ဘက္ကပါးကိုပါ အရိုက္ခံလိုက္ပါတဲ့ ။ အဲဒီေတာ့ ခမည္းေတာ္ႏွင့္ သားေတာ္ ကြဲမေနေပဘူးလား။ ေဟာတဲ့တရား ဟာ ဒီေလာက္ကြဲေနရင္ တူတယ္ဆုိတဲ့ စကားဟာ မဟုတ္နိုင္ေတာ့ဘူး ။ ေယရႈခရစ္ဘာ့ေၾကာင့္ ဘာလုပ္ဖို႔လာသလဲ၊ ဆိုတဲ့ကိစၥကို ၾကည့္ရင္ အလြန္ွရွင္းေနပါတယ္။ သတၱ၀ါအမ်ားကို ကယ္တင္ ရန္ လာတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒီသတၱ၀ါဆိုတာ အကုန္လံုးကို မဟုတ္ဘူး။ Iသေရလ(ဂ်ဴး)လူမ်ဴိး တို႔ကိုသာ ဆိုလိုတာပါ။ ဗမာ၊ကရင္၊ခ်င္းတို႔ဟာ ဒီအခ်က္ကို အထူးသတိျပဳဖို႔လိုပါတယ္။ နက္နက္နဲ နဲ စဥ္းစားၾက ဖိို႔ေကာင္းပါတယ္။ (ရွင္မႆဲ ခရစ္၀င္) အခန္း(၁၀)၊အပိုဒ္(၅)မွာ သင္တို႔သည္ တစ္ပါး အမ်ဴဳိးသားတို႔ ရွိရာသို႔ မသြားၾကႏွင့္ ရွမာရိ(ဆမားရိယန္း) ၿမိဳ႕ရြာထဲသို႔ မ၀င္ၾကနွင့္၊ Iသေရလအမ်ဴိး ေပ်ာက္လြင့္ေသာ သိုးမ်ားရွိရာသို႔ အရင္သြားၾကေလာ့လို႔ ေယရႈကိုယ္တိုင္ ေျပာ ခဲ့တဲ့ စကားကိုေထာက္ရင္ တျခားလူမ်ဴိးေတြအတြက္ ခရစ္ေတာ္ ေပၚလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ Iသေရလူမ်ဴိးမ်ားအတြက္သာ ေပၚလာတာထင္ရွားပါတယ္။ ´´
`` ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းဟာ ကမၻာသူ၊ကမၻာသား လူမ်ဴိးမျခား၊ အားလံုး အတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘယ္သူမွ မျငင္းနုိင္တဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ (ဗုေဒၶါ့ ေလာေက သမုပၸေႏၷာ ဟိတာယ သဗၺပါဏိနံ၊ ဗုေဒၶါေလာေက ဥပၸဇၨတ ဗဟုဇနဟိတာယ သုခါယ အတၳာယ)အစရွိ
တဲ့ ေလာကတစ္ခုလံုးအတြက္ ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း အဆိုအမိန္႔ အေထာက္အထားေတြ အမ်ားႀကီးႀွိကီတယ္။ အဲေ႔ဒေၾ့္ကာင့္ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ေပၚလာရျခင္းကေတာ့ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္မတူဘဲ ကမၻာသူ ၊ ကမၻာသား ဆိုရင္ ဘယ္လူမ်ဴဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ သတၱ၀ါအားလံုးအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါက ဘယ္သူမွ မျငင္းနိုင္တ့ဲ အခ်က္ျဖစ္တယ္။ ေဟာဒီဓမၼဆရာႀကီးမ်ားလည္း ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ မ်ားကုိ သိၿပီးနားလည္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ပါဠိေတာ္မ်ားမွ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ဘုရားဟာ သတၱ၀ါခဲျခားမႈ ငါ့ကိုသာ ကိုးကြယ္ၾက ၊ ငါ့ကို မကိုးကြယ္တဲ့လူကို သတ္ၾက၊ ျဖတ္ၾကလု႔ိ ေဟာတဲ့ စကားလံုးမ်ား ေတြ႕ဖူးၾကပါသလား။ ပါတယ္ဆိုရင္ အခုေထာက္ျပၾကပါ။ ဦးပဇင္းက အရံႈး ေပးလိုက္ပါ့မယ္ ။´´
``သူေဟာတဲ့တရားကို လိုက္နာက်င့္သံုးသူ ၊ သူညြန္ျပတဲ့ တားျမစ္ခ်က္ကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ ၾကဥ္သူ မည္သူမဆို ႏွာေခါင္းခၽြန္သူျဖစ္၊ လံုးသည္ျဖစ္ေစ၊ ျပားသည္ျဖစ္ေစ ၊ ဧကန္မုခ် သံသရာမွ လြတ္ခြင့္ရမယ္တဲ့ လက္ေတြ႕သိခ်င္ရင္ လူ႕ေလာက ကိေလသာကုန္ေရး တရားကို အားထုတ္က်င့္ ႀကံၾကည့္ပါ။ မွန္တာေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါ့မယ္။ အဲဒီတရားကုိ တကယ္ယံုၾကည္လို႔ အားထုတ္ရင္ တကယ္ပင္ ဒီ၀ဋ္ဆင္းရဲတို႔ရဲ႕ ဒုကၡသား ေလာကီဘုံကေနရင္း ငုတ္တုတ္တစ္ဆက္ တည္း ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အမွန္ကိုေတြ႔ရမယ္။ သံသရာက လြတ္ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ ဗုဒၶေဂါတ မတရဲ႕ သႏၵိ႒ိက ၊ အကာလိက တရားေတာ္ရဲ႕ ဂုဏ္နဲ႕အညီျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ က်င့္ရင္ က်င့္ သူ ရမယ္။ သူတစ္ပါးကို လုပ္ေပးလို႔ မရဘူး။ ကိုယ္လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ သူတစ္ပါးကလည္း လုပ္ေပးလို႔ မရပါဘူး ။´´
`` ကိုယ့္အဖို႔ ထမင္း၀ခ်င္ရင္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စားမွ ထမင္း၀မယ္ ဆိုတဲ့စကားဟာ ဗုဒၶဘု ရားရွင္ရဲ႕၀ါဒ အဆိုအမိန္႔ႏွင့္ ကိုက္ညီတဲ့စကားေပါ့ ။ အဲ႔ဒီ ရွင္မႆဲ ခရစ္၀င္ အပိုဒ္(၃၄)ေရာက္ ေတာ့ ခရစ္ေပၚလာရျခင္းအေၾကာင္းကို ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က အတိအလင္းေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ေျမေပၚသို႔ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ေစလြတ္အပ္ေသာငွာ ငါလာသည္ဟု မထင္ၾကဟု ၊ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ေစလြတ္အပ္ေသာငွာ ငါလာသည္မဟုတ္ ၊ ဓါးကို ေစလြတ္အပ္ေသာငွာ ငါလာသတည္း ၊ တဲ့ အခန္း(၃၅)မွာေတာ့ (အဖႏွင့္သား၊အမိႏွင့္သမီး၊ေယာကၡမႏွင့္ေခၽြးမအခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားေစ ခ်င္းငွာ ငါလာသတည္း) - အဲဒါ ေယရႈခရစ္ေတာ္ေပၚလာရတဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။ အလြန္ရွင္းေနပါ တယ္။ ´´
`` အဲဒါဟာ သခင္ေယရႈရဲ႕ ေမတၱာေတာ္ေတြပါပဲဗ် ၊ ဘာလုပ္ဖို႔လာသလဲဆိုတာ ရွင္းမ ေနေပဘူးလား။ အဲဒါ ဘုရားတဲ့လားဗ်ာ ..။´´
`` ဘာလုပ္ဖို႔လာတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားစရာလိုေသးသလား ၊ ဦးပဇင္းက တမင္ထြင္ၿပီး ေတာ့ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်မ္းစာအထဲမွာ ပါတဲ့အတို္င္း ေျပာရတာပါ ။ Iသေရလ လူမ်ဴိးမွ တစ္ပါး အျခားလူမ်ဴိးကို ငါကယ္တင္ရန္ လာသည္မဟုတ္။ ဓါးကုိ ေစလြတ္ရန္လာတယ္ဆိုေတာ့ ေျပာရမွာေတာင္ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ ေအး…..တစ္ခုေတာ့မွန္ပါရဲ႕ အခ်င္းခ်င္းကြဲျပားေစရန္၊ မုန္းတည္းေစရန္လာတယ္ဆိုတဲ့အတိုင္း ေယရႈဘာသာကို ယံုၾကည္ၾကတဲ့ေန႔ကစၿပီး ဗမာအခ်င္း ခ်င္းလည္း ကြဲရတယ္၊ ကရင္ ခ်င္းတို႔လည္း ကြဲၾကရတယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးေတြလည္း ပ်က္ ျပားရတယ္။ အေနအစားလည္း ကြဲတယ္ ၊ အယူအဆလည္း ကြဲတယ္ ၊ ေသြးစည္းမႈလည္းကြဲလို႔ ပ်က္ေနၿပီ ၊ အဲဒါ ခရစ္ယာန္၀ါဒရဲ႕ အက်ဴိးပဲေပါ့။ ´´
`` နီေပါလ္ျပည္မွာ `သမၼာက်မ္းစာေနာက္က `ဓါး´ပါတယ္ ´ ဆိုတဲ့စကားပံုရွိတယ္။ ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳရဲ႕ေနာက္ အုပ္ခ်ဴပ္တဲ့ အစိုးရ လိုက္လာတယ္လို႔ ဆိုလုိပါတယ္။ ဗမာပဲ ခ်င္းပဲ ကရင္ပဲလို႔ ကြဲျပားေနတာဟာ ခရစ္ယာန္၀ါဒေၾကာင့္လို႔ အတတ္ဆိုစရာ ျဖစ္မေနေပဘူး လား။ ဦးပဇင္းကိုယ္တိုင္ကေတာ့ မိတ္ေဆြ ဓမၼဆရာမ်ားႏွင့္တကြ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ျမန္မာ ၊ ကရင္ ၊ခ်င္းတို႔ကုိ ဘာသာအယူ၀ါဒပင္ ကြဲျပားေနေသာ္လည္း တျပည္ထဲက ေမြးၿပီး တမိထဲက ေပါက္ဖြားတဲ့ ေသြးတူသားတူ ေတြမို႔ မုန္းတီးဖို႔ ေဟာတဲ့တရားကို မလိုက္နာလိုပါဘူး ။ ဦးပဇင္းအ ေနနဲ႕ ဒီကြဲေနတဲ့ စိတ္ထား ေစတနာေတြကို စဥ္းစားမိၿပီး သေဘာေပါက္ေနလို႔ ကိုယ့္ေသြးသားခ်င္း ေတြပဲ ဆိုတဲ့အေနနဲ႕ မမုန္းေတာ့ မမုန္းပါဘူး၊ ဘာသာဆိုတာကေတာ့ ႀကိဳက္တာယံုေပါ့၊ ယူၾကေပါ့ လူမ်ဴိးျခင္းအေနနဲ႕ ဘာသာေရး အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကြဲရတာမ်ဴိးေတာ့ ဦးပဇင္းမေက်နပ္ဘူး။ ကြဲခံရ တာကို မေက်နပ္တာကို ေျပာတာပါ ၊မုန္းေတာ့ မမုန္းပါဘူး။ ´´
`` ဦးပဇင္းရဲ႕ ေဂါတမကေတာ့ မုန္းတီးဖို႔ မေဟာခဲ့ဘဲ ၊ ခ်စ္ဖို႔ကိုသာ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာကိုး၊ မုန္းတာဟာ မေကာင္းပါဘူး။ ဘာသာေရးဆိုတာ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥမို႔ အရမ္းမယံုဘဲ နက္ နက္နဲနဲ အထူးစဥ္းစားၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ မစဥ္းစားရင္ မွားတတ္ပါတယ္ ၊ လူတိုင္းမွာ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိ လိုိ႔ ယံုခ်င္တာကို ယံုနုိင္ပါတယ္ ။ အခုဦးပဇင္းေျပာတာကို ယုတၱိ ရွိ/မရွိ အက်ဴိးအေၾကာင္း ညီမညီ ကိုသာ စဥ္းစားဖို႔ ေျပာတာပါ။ စဥ္းစားၿပီးမွ ယံုဖို႔ တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။ ဦးပဇင္းရဲ႕ ၀ါဒကေတာ့ ကိုယ္လည္းအရမ္းမယံုခ်င္ဘူး။ သူမ်ားကိုလည္းပဲ အရမ္းမယံုေစခ်င္ဘူး။ နည္နည္းေတာ့ စဥ္းစား ေစခ်င္ပါတယ္။ အဲ…ဒါေပမယ့္ ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႕ အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဦးပဇင္းက ေျပာပါ့မယ္။ မွားသလား၊မွန္သလား ၊စဥ္းစားၾကေပါ့ေလ။ ဦးပဇင္းရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဆင္ျခင္တံု တရားကို အမ်ားႀကီးအားေပးတဲ့ဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ ´´
`` ကိုယ့္ဘာသာ မယံုလို႔ တစ္ဘက္ဘာသာ၀င္ေတြကို သတ္လားျဖတ္လား ဘယ္ေတာ့ မလုပ္ပါဘူး၊ ယံုရင္လုိက္နာကိုးကြယ္ၾက မယံုၾကည္ရင္လည္းေနေပါ့ ၊ ဦးပဇင္းတုိ႔ ဘုရားရဲ႕၀ါဒအရ ဦးပဇင္းတို႕က မ်က္ႏွာမပ်က္ပါဘူး။ ဦးပဇင္းတို႔ရဲ႕ ဇရပ္ေတြ ေက်ာင္းေတြရွိတယ္၊ ဘယ္ဘာသာ၀င္ ပဲျဖစ္ျဖစ္ လာနိုင္တယ္၊ တည္းခုိနုိင္တယ္။ ဦးပဇင္းတုိ႔က မရွိ ရွိတာေတာင္ ေကၽြးေမြးပါဦးမယ္။ ကိုယ့္ဘာသာ ယံုၾကည္ၾကပါလို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ ဒုကၡျဖစ္ေနရင္၊ ခုိကိုးရာမရွိျဖစ္ေနရင္ ။ ဘယ္လူမ်ဴိး ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လူသားခ်င္းခ်င္းကို ဦးပဇင္းတို႔က မ်က္ႏွာမပ်က္ေစပါဘူး။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကလည္း ၊ သေဗၺသတၱာ သတၱ၀ါအကုန္လံုးကို ေမတၱတူထားပါတယ္။ ဒါလည္း ဒီခရစ္ယာန္ဘက္က ေခ်ပၾက မည့္ ဓမၼဆရာႀကီးေတြ သိၿပီးသားပါ ဟုတ္ကဲ့မဟုတ္လား။´´
``ဦးပဇင္းတို႔ရဲ႕ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားက ဘာမဆို မစံုစမ္း မစစ္ေဆးဘဲနွင့္ အရမ္းမယံုဖို႔ ကုိ ေတာ့ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ခရစ္ယာန္လို ဇြတ္ယံုရမယ္ မယံုရင္သတ္မယ္ ျဖတ္မယ္လို႔ မေဟာ ခဲ့ပါဘူး၊ လုပ္လည္း မလုပ္ရပါဘူး၊ လုပ္လို႔လည္း ေဂါတမဘုရားရွင္က မေဟာခဲ့ပါဘူး။ ခရစ္ယာန္ ကေတာ့ မယံုတဲ့လူ သတ္ပစ္ေလေလ လက္ခုပ္တီးေလေလေပါ့ ၊ ဟုတ္ကဲ့လား..။´´
`` အဲဒါဟာ ရက္စက္မႈနဲ႔ ေမတၱာထားပံု ျခင္းကြာျခားတယ္ဆိုတာပါပဲ။´´
`` ဦးပဇင္းတို႔ရဲ႕ ေဂါတမရွင္ေတာ္ဘုရားဟာ အထင္အရွားပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း ပါဠိေတာ္ေတြ အ႒ကထာေတြ အစရွိတဲ့ ပါဠိဘာသာက်မ္းစာေတြကုိ ဖယ္ထားလိုက္ဦးေတာ့၊ အိႏၵိယ ေရွးရာဇ၀င္မ်ားအရပဲ ထင္ရွားေနပါၿပီ ၊ ေရွးေဟာင္းရွာေဖြေလ့လာေရး သုေတသနဌာနမ်ား ကလည္း လိုက္လံရွာေဖြၿပီး တူးေဖၚၾကတဲ့အခါမွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားရဲ႕ ေမြးဖြားရာ အရပ္မွာ အာ ေသာကမင္းႀကီး စိုက္ထူခဲ့တဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို ယခုတိုင္ေတြ႕ရပါေသးတယ္။ မယံုလွ်င္ သြား ၾကည့္နိုင္ပါတယ္၊ ရွင္ေတာ္ဘုရား သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၊ ေဗာဓိပင္ စသည္တို႔လည္း အထင္အရွား ေတြ႕နုိင္ပါတယ္။ ´´
`` ေဂါတမရွင္ေတာ္ဘုရားျဖစ္မည့္ သိဒၶတၳမင္းသားဟာ မဟာသကၠရာဇ္ (၆၈)ခု ကုဆုန္လျပည့္ ေသာၾကာေန႔မွာ ဖြားျမင္ေတာ္မူတယ္။ အဲဒါ ရာဇ၀င္မွတ္တမ္းအရ တိက်ခုိင္မာၿပီး ထင္ရွားေနတဲ့ အတြက္ ဘယ္သူမွ မျငင္းနုိင္ပါဘူး။ ဒီကဓမၼဆရာမ်ားလည္း ျငင္းနိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေယရႈခရစ္ ရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိကို ၾကည့္ၾကဦးစို႔ ၊ ေယရႈခရစ္ဟာ ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္ ဘယ္ သကၠရာဇ္မွာ ဖြားျမင္ပါသလဲ? - မသိဘူး- ဘယ္ေန႔ေမြးသလဲ?၊ မသိဘူး ၊ ဘယ္ရက္ေမြးသလဲ? ၊ မသိဘူး။ ဘယ့္ႏွယ္လဲဆရာတို႕၊ မသိဘူးခ်ည္းပါလား ၊ ဒီလိုဆိုရင္ မယ္မယ္ရရ မရွိေတာ့ဘူး။ စဥ္း စားၾကပါ ။ ေယရႈရဲ႕ တရားေတြ ဘာေတြ ဖယ္ထားလုိက္ဦး၊ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္သကၠရာဇ္မွာ ေယရႈခရစ္ ဖြားျမင္တယ္လို႔ အတိအက် ဂဃ နဏ မရွိဘူး၊ မသိၾကဘူး မဟုတ္ လား။ ´´
`` ဒီေလာကမွာ လူထဲမွာ အလြန္ျမင့္ျမတ္လို႔ ဘုရားဆိုတဲ့ ဘြဲ႕ထူးအျဖစ္ကုိ ခံယူပါတယ္ဆို တဲ့ ဧရာမ အထိကရ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ဴိးကို မဆိုထားနဲ႕ဦး ၊ သာမန္လူႀကီး လူေကာင္းမွန္သမွ်ေတြဟာ ေမြးေန႔၊ေမြးရက္၊ေမြးလ ၊ေမြးႏွစ္ ေမြးသကၠရာဇ္ ရက္ခ်ဴပ္စာတန္းဆိုတာေတြမ်ဴိး ရွိၾကပါတယ္။´´
`` ဒီေတာ့ကာ ခရစ္ယာန္ဓမၼဆရာႀကီးေတြကို ဦးပဇင္းတစ္ခု သတိေပးပါ့မယ္။ တစ္ျခား အေၾကာင္းေတြ ယုတၱိ ရွိတာ မရွိတာေတြ ထားၿပီးေတာ့ သာမန္လူေတြကုိ တစ္ေယာက္စီ တစ္ေယက္စီ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း စည္းရံုးေနရတာေတြ ေဟာေျပာေနရတာေတြ ဆိုတာမ်ဴိးထက္ အခုဦးပဇင္းလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဴိးတစ္ေယာက္က ခရစ္ယာန္ဘက္ကို ကူးေျပာင္းတယ္ဆိုရင္ ဆရာႀကီးမ်ား ေက်နပ္အားရစရာ မေကာင္းပါလား။ ´´
`` ဆရာႀကီးတို႔ရဲ ေယရႈခရစ္ဟာ ဘယ္ေန႔၊ဘယ္ရက္၊ ဘယ္လ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္သကၠရာဇ္ မွာ ေမြးတယ္ဆိုတဲ့ ရက္ခ်ဴပ္ကို မွန္ကန္ေအာင္ အတိအက် ေျပာနိုင္မယ္ဆုိရင္ ဦးပဇင္းက ေဟာဒီသကၤန္းကို ဒီေနရာတြင္ပဲ တစ္ခါတည္းခၽြတ္ပံုခ်ခဲ့ၿပီး အၿပီးတိုင္ ခရစ္ယာန္ဘာ သာဘက္ကို ၀င္လိုက္မယ္။ကဲ… ေျပာၾကစမ္း တစ္ခါတည္းကို ေနရာမေျပာင္း ၀င္လိုက္ပါ့မယ္။ ဟုတ္ပလား။ ´´
(ရွည္လ်ားေသာ ၾသဘာသံႀကီး ဆူညံသြားသည္)
`` ဒီေန႔ေျပာမျပနိုင္ေသးရင္လည္း ထပ္ၿပီး ရွာေဖြၾကပါဦး ေတြ႕တဲ့ေန႔မွာ ေတာင္တြင္းႀကီး ကိုလိုက္လာၿပီး ေျပာျပပါ။ တိက်ခုိင္လံုရင္ အမ်ားေရွ႕ေမွာက္ကို ဆရာတို႔ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ၿပီး ေတာ့ တစ္ခါတည္း ခရစ္ယာန္ထဲ ၀င္လိုက္ပါ့မယ္ဆိုတာ ေဟာဒီ ပရိသတ္ႀကီးေရွ႕မွာ ကတိေပးပါ တယ္။ ´´
( ထပ္ဆင့္ ၾသဘာသံႀကီး ျမည္ဟီးသြားပါသည္)
`` ကဲ……အခ်ိန္လည္းေစ့ခါနည္းပါၿပီ ၊ မဆင္းမွီ ေဟာဒီ ေက်ာက္ကြင္းရြာနဲ႕ ေညာင္ပင္ သာရြာ ဓမၼဆရာဦးေရႊေအာင္ကို အနည္းငယ္ မွာခဲ့ခ်င္ပါတယ္။ ဆရာေရးတဲ့ စာအုပ္ကေလးရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမွာပါတဲ့ ပါဠိကေလးဟာ ဘယ္ပါဠိေတာ္ ဘယ္က်မ္းမွ ပါတယ္ဆိုတာကို တစ္ဆိတ္က ေလး ညြန္ျပေစလိုပါတယ္။ ´´
`` ဦးပဇင္းဟာ အေတာ္ကေလး ပိဋကတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ပါဠိစာေပမ်ားကို နံ႕စပ္ေအာင္ သင္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ က်က်နနလည္း လိုက္စားခဲ့ဘူးပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း စာေပ ပို႔ခ်ခဲ့ဖူးပါ တယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီဦးေရႊေအာင္တို႔ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့ ပါဠိကိုေတာ့ မေတြ႕ဘူးဘဲျဖစ္ေနပါ တယ္။ ´´
`` အခုေဟာဒီစင္ေပၚမွာ သံဃာေတာ္(၂၀၀)ခန္႔ ရွိပါတယ္။ အဲဒီကိုယ္ေတာ္မ်ားလည္း အဲဒီပါဠိကို မေတြ႕ခဲ့ဘူးၾကပါလို႔ အမိန္႔ရွိၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဦးပဇင္းနဲ႕တကြ ဒီသံဃာေတာ္မ်ားပါ မွတ္သားၾကရေအာင္ တစ္ဆိတ္ေလာက္ အဲဒီပါဠိကေလးပါတဲ့ ပိဋကတ္က်မး္စာအုပ္ကို ေက်းဇူးျပဳ ၿပီး ညြန္ျပေစလိုပါတယ္။ ပါဠိကေတာ့……
ဓူရဒါရ မနာရေမၼ ဂီဟိကေမၼ ရေတာ ဘိကၡဳ
ဂိဇၥ် ကုဋ ေသလံ ေပတံ ၊ ၀ါတံ ဘိကၡဳ အတိႆတိ …. တဲ့။´´
`` အဲဒါ ဦးပဇင္းတုိ႔ရဲ႕ ပါဠိေတာ္မ်ားမွာ ပါတယ္ဆိုရင္ ပိဋကတ္ေတာ္စာအုပ္မ်ား ျဖစ္ပါက ဘယ္က်မ္းစာအုပ္၊ ဘယ္စာမ်က္ႏွာ ၊ ဘယ္နံပါတ္၊ ေပစာျဖစ္မယ္ဆိုရင္လည္း ၊ေက်ာဘက္ ၊ ၀မ္းဘက္ ၊ က-ခ်ပ္ ၊ ကာ-ခ်ပ္ ဘယ္အဂၤါစသည္ျဖင့္ ညြန္ျပရရိုးရွိပါတယ္။ အဲဒါကေလးကိုျဖင့္ ဓမၼဆရာဦးေရႊေအာင္ႏွင့္တကြေသာ ဦးသာဒင္အစရွိတဲ့ မိတ္ေဆြႀကီးမ်ားက အထူးပဲ ဂရုစိုက္ၿပီးညြန္ျပၾကေစလိုပါတယ္။ ´´
`` ယခုလို ဘာသာ၀ါဒဆိုင္ရာ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးမ်ဴိးကို ေတြ႕ႀကံဳရသျဖင့္ ဦးပဇင္းအေနနဲ႔ ေရာ အခုဒီမွာ ရွိၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ႕ပါ ရႈံးတာနုိင္တာ ပဓာန မထားဘဲ ၊ အထူး၀မ္းေျမာက္ ၾကပါတယ္ ၊ ေနာက္ကိုလည္း ဒီလို ဘာသာေရး၀ါဒၿပိဳင္ပြဲႀကီးမ်ဴိးေတြကို နယ္တိုင္း၊ ရြာတိုင္း၊ၿမိဳ႕ တုိင္းဆိုသလုိ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ က်င္းပနိင္ၾကပါေစလို႔ အာသီသျပဳရင္း နိဂုံးခ်ဴပ္လိုက္ပါတယ္။´´
(ရွည္လ်ားေသာ ၾသဘာသံႀကီး )
ပထမပိုင္း(၂)နာရီ ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ ေျပာၿပီးသြားၿပီ ျဖစ္ပါ၍ ေနာက္ပိုင္းအခ်ိန္(၂)နာရီတြင္ ခရစ္ ယာန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေ၀ဖန္ေခ်ပကာ ေဟာေျပာမည္ဟု သဘာပတိ ဦးေရႊမွန္က ေၾကညာ လုိ္က္၏။
ထိုသို႔ သဘာပတိက ေၾကာ္ညာၿပီးသည့္ တစ္ၿပိဳက္နက္ မ႑ပ္အတြင္းရွိလူမ်ားသည္ အျပင္သို႔ ထြက္ရန္ ေနရာမွ ထကုန္ၾကသည္။ ထိုအထဲ၌ ခရစ္ယာန္မ်ားပါ ပါ၀င္သည္ ။
ေနာက္ပိုင္း ေဟာေျပာမည့္ ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာဦးသာဒင္သည္ တရားေဟာ စဥ္ေပၚသို႔ တက္လာ၏။ ပရိသတ္မ်ားက ထြက္ၿမဲထြက္ေနၾကျပန္သည္။ `နားမေထာင္ခ်င္ဘူး´ဟူ ေသာ အသံမ်ားမွာ မ႑ပ္ႀကီးတစ္ခုလံုး ညံေနေလၿပီ။ သဘာပတိႏွင့္ ဦးသာဒင္တို႔ပါ `ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ၾကပါ´ဟု ေျပာၾကေသာ္လည္း လူအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အျပင္သို႔ ေရာက္ေနၾကေလသည္
မ႑ပ္ႀကီးထဲ၌ ထသူထ ထိုင္သူထိုင္ ထြက္သူကထြက္ ေအာ္သူကေအာ္ နွင့္ ဆူညံရႈပ္ေထြးေနေလ ေတာ့သည္။
ဦးသာဒင္သည္ စကားမေျပာနုိင္ေတာ့ဘဲ ေငးၾကည့္ၿပီးသာ ရပ္ေနရေတာ့၏ ။
သဘာပတိ ဦးေရႊမွန္က ဆံုးေအာင္နားေထာင္ၾကပါရန္ တစ္ေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ဟစ္ေန ေသာ္လည္း ပရိသတ္ႀကီး၏ အသံကို မေပါက္နုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။ ဤတြင္ တာ၀န္ယူ ေစာင့္ ေရွာက္ေနရေသာ ျပည္ခရိုင္ ရာဇ၀တ္၀န္ႀကီးကို သဘာပတိက လွမ္း၍ ေမတၱာရပ္ခံေပးရန္ ေျပာ သျဖင့္ ရာဇ၀တ္၀န္ႀကီး ဦးၾကင္ ကိုယ္တိုင္ တရားစင္ေပၚသို႔ တက္ၿပီး ပရိသတ္အား `ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ၾကပါ မျပန္ၾကပါနဲ႕ဦး ၊ ႏွစ္ဘက္စကားကို အကုန္ဆံုးေအာင္ နားေထာင္ၾကပါဦး၊ ျပန္ထိုင္ၾကပါ။ ျပန္ထိုင္ၾကပါ၊ အထူးပဲေမတၱာရပ္ခံပါတယ္´။ ဟု ေျပာေလသည္ ။
သို႔ရာတြင္ လူထု ပရိသတ္ႀကီးမွာ ျပန္မထိုင္ၾကဘဲ ရပ္ၿပီးသာ ျပန္ၾကည့္ေနၾကသျဖင့္ ဗုဒၶ ဘာသာဘက္မွ ဆရာႀကီး ဦးကြန္႔ကပါ စင္ျမင့္ေပၚသို႔ တက္ၿပီး ပရိသတ္မ်ားအား ႏွစ္ဘက္အစံု နား ေထာင္ၿပီးမွ မိမိသေဘာအေလ်ာက္ ဆံုးျဖတ္ၾကပါ ၊တစ္ဖက္သပ္ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႕။ အားလံုးပဲျပန္ ထိုင္ၾကၿပီး ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ရွႈင္းလင္းေခ်ပခ်က္မ်ားကို နားေထာင္ၾကပါဦး။ ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ လူႀကီးတစ္ဦးအေနနဲ႕အထူးပဲေမတၱာရပ္ပါေၾကာင္း စသည္တို႕ကို ေအာ္ဟစ္ ေပးျပန္သည္၊ သို႔ေသာ္ ပရိသတ္ႀကီးကား ထြက္ၿမဲပင္ ။ `နားမေထာင္ခ်င္ဘူး´ဟူ၍သာ ျပန္ေအာ္ ရင္း မ႑ပ္အျပင္ဘက္သို႔ သြားေနၾကေလသည္။
ဗုဒၶဘာသာ သဘာပတိ ေတာင္ငူဆရာေတာ္က ဆံုးေအာင္နားေထာင္ၾကပါဦးဟု တစ္ခြန္းသာ ေအာ္ဟစ္ေျပာၾကည့္ေသာ္လည္း အသံကမေပါက္နုိင္ ရွိေလသည္။ သို႔ႏွင့္ ရာဇ၀တ္ ၀န္ႀကီးကိုယ္တိုင္က ဆရာေတာ္ အရွင္ဥကၠဌ အား ေခတၱမွ်ၾကြၿပီး ကူညီေမတၱာရပ္ခံေပးပါရန္ ေျပာ သျဖင့္ ဆရာေတာ္ တရားစင္ေပၚသို႔ တစ္ဖန္ျပန္တက္ၿပီး ……..
`အားလံုးေသာ ပရိသတ္ကို ဦးပဇင္း ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ ၊ ကိုးကြယ္မႈ ၊မကိုးကြယ္မႈ ဆို တဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ဴိးဆိုတာ ဘယ္သူမွ တိုက္တြန္းလို႔ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ မိမိသေဘာအေလ်ာက္ သာ ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ယူတာမယူတာ အပထားၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ေျပာၾက ေဟာ
ၾကတာကို ဆံးုေအာင္နားေထာင္ၾကပါလို႔ ဦးပဇင္းအထူးပဲ ေမတၱရပ္ခံပါတယ္။ ´ ဟု ေမတၱာရပ္ခံ သျဖင့္ အခ်ဴိ႕ေသာ ပရိသတ္က ျပန္ထိုင္ၾကသည္။ ထြက္ေျပးသူမ်ားကမူ ျပန္လွည့္ၾကည့္ၿပီး ေဘး မွ ရပ္ၾကည့္ေနၾကသည္။
သို႔ႏွင့္ မထြက္ရေသးသူမ်ားမွာ မ႑ပ္ထဲတြင္ ရပ္ၾကည့္ေနၾကၿပီး ျပန္ထိုင္သူက နည္းေန ၏ ။ ဆရာႀကီး ဦးကြန္႔ႏွင့္ ရာဇ၀တ္၀န္ႀကီးကပါ ``ျပန္ထုိင္ေအာင္ ေမတၱာရပ္ခံေပးပါဘုရား ဆရာ ေတာ္ အမိန္႔ွရွိ႕ရင္ ရပါလိမ့္မယ္။ ´´ ဟုေျပာၾကျပန္သျဖင့္ ဆရာေတာ္က ထပ္မွန္၍ ေမတၱာရပ္ခံ ေပးရျပန္သည္။
`` အားလံုးေသာ ဒကာ/ဒကာမအေပါင္းတို႔ ………..
ဦးပဇင္း အထူး ေမတၱာရပ္ခံပါရေစ ။ ဘာသာဆိုတာ ကိုယ္ႀကိဳက္မွ ကိုယ္ယူရပါတယ္။ အ တင္းယူခိုင္းလို႔ ရတာမ်ဴိးမဟုတ္ပါဘူး။ ယူတာ မယူတာ ပရိသတ္ သေဘာပါ။ ႏွစ္ဘက္စလံုး ဆံုး ေအာင္ေတာ့ နားေထာင္ၾကပါဦး ၊ ဦးပဇင္းအထူးပဲ ေမတၱာရပ္ခံပါ တစ္ဆိတ္ျပန္ထုိင္ၿပီး နားေထာင္ ၾကပါဦး ဦးပဇင္းေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
ေနာက္ထပ္တစ္ႀကိိမ္ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင္ ေမတၱာရပ္ခံေသာအခါမွာ ရပ္ေနသူအမ်ားအ ျပားပင္ ျပန္ထိုင္ၾကသည္။ သိသာသည္မွာ ရပ္ေနေသာ ခရစ္ယာန္ပရိသတ္မ်ားပင္ ျပန္ထုိင္ၾက သည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ဤတြင္မွာ ေဟာစင္ေပၚမွ ျပန္ဆင္းရင္း ``ကဲ..ဆရာတို႔ ေဟာၾကပါ ေတာ့ နားေထာင္ၾကပါလိမ့္မယ္ ၊ ေဟာသာေဟာပါ ´´။ ဟု ေျပာလိုက္မွ ဦးသာဒင္ တရားေဟာ စင္ေပၚသို႔ ျပန္တက္နုိင္ေပေတာ့သည္။
သို႔ရာတြင္ လူအေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေဘးမွာသာ မတ္တပ္ရပ္၍ နားေထာင္ေနၾကေလ သည္။ မႏၲေလး ဦးသာဒင္က ဆရာေတာ္ ေကာက္ႏႈတ္သံုးသပ္သြားေသာ သမၼာက်မ္းစာ အခ်က္ အလက္မ်ားကို ျပန္လည္ရွင္းလင္းေခ်ပသည္။ သို႔ရာတြင္ ဦးတည္ခ်က္ မမွန္ေတာ့ဘဲ ကေမာက္က မ ကေဘာက္ကျခာ ျဖစ္၍ ေနေလသည္။ ပရိသတ္ကို ေမတၱာရပ္ခံလိုက္ ေဟာေျပာလိုက္နွင္႔ပင္ ညေန ေလးနာရီထိုး၍ အခ်ိန္ေစ့သြားသျဖင့္ သဘာပတိက ေဟာေျပာပြဲႀကီး ၿပီးဆံုးေၾကာင္းကုိ ေၾကညာလိုက္ရေလေတာ့သည္။
ရြာလံုးကၽြတ္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ၿပီ
ခရစ္ယာန္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠဌႏွင့္ ေတာင္ငူေလာကုတၱရာဆရာ ေတာ္ အရွင္ကု႑လတို႔အား လာေရာက္ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။
ထိုအခုိက္ ရြာေဆာ္တစ္ဦးက လူအုပ္ႀကီးတစ္အုပ္ကို ဦးေဆာင္၍ မ႑ပ္တြင္းသို႔ ၀င္လာ သည္။
``ဆရာေတာ္မ်ားဘုရား … သူတို႔ေတြဟာ ေက်ာက္ကြင္းရြာက ခ်င္းအမ်ဴိးသား အိမ္ေထာင္စု (၆၀)ေက်ာ္က လူေတြပါဘုရား။ ဗုဒၶဘာသာဘက္ကို ကူးေျပာင္းကိုးကြယ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ ၿပီး ဆရာေတာ္မ်ားကို လာေရာက္ကန္ေတာ့ၾကတာပါဘုရား။ ´´
ရြာေဆာ္၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ၾကားရေသာအခါ ေက်ာက္ကြင္းရြာသူႀကီး ဦးးေလွာင္ သည္ ထခုန္လိုက္ၿပီး ေခါင္းေပါင္းကိုင္ပင္ ခၽြတ္၍ အထက္သို႔ ေျမာက္ပင့္လိုက္သည္ ။ ၀မ္းသာ လြန္းသျဖင့္ ဖရဏာပီတိ လြမ္းၿပီး မ်က္ရည္မ်ားပင္က်လာသည္။ ထိုေနာက္ ဆရာေတာ္အရွင္ဥကၠဌ အား အႀကိမ္ႀကိမ္ ဦးခ်၍ ကန္ေတာ့ေနေလေတာ့သည္။
ေက်ာက္ကြင္းရြာ တစ္ရြာလံုး တစ္ေယာက္မက်န္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္သြားၾကေလသည္။

0 comments:

Post a Comment

ဤBlogကသင့္အတြက္အက်ိဳးရွိေစပါသလား
ရွိပါတယ္
မရွိပါ