စြယ္စံုၿမိဳ႕ေတာ္သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ေသာသူအေပါင္းတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႔ၾကပါေစလို႔ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

Tuesday, January 24, 2017

သိမွတ္ဖြယ္ တရားအစုမ်ား


ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား ညႊန္ျပေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုးခြင့္မရေသာ အခါသမယကို 'အကၡဏ' ဟု ေခၚသည္။ ယင္း အကၡဏသည္ ရွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ယင္း အကၡဏ ရွစ္မ်ိဳးကိုပင္ ရပ္ျပစ္ ၈ ပါးဟု ေခၚၾက၏။




ပုညကိရိယ ဝတၳဳ ၁၀ ပါး

ပုညကိရိယ  =  ျပဳထိုက္သည့္ ေကာင္းမႈ၊
ဝတၳဳ  =  ေကာင္းက်ိဳးတို႔၏ တည္ရာ၊
ပုညကိရိယ ဝတၳဳ  =  ေကာင္းက်ိဳးတို႔၏ တည္ရာျဖစ္၍ ျပဳထိုက္သည့္ ေကာင္းမႈမ်ား။
ဒါန = စြန္႔ႀကဲ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း၊
သီလ = ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး စသည္ သီလ ေစာင့္ထိန္းျခင္း၊
ဘာဝနာ = တရားအားထုတ္ျခင္း၊
အပစာယန = ႐ိုေသထိုက္သူကို ႐ိုေသျခင္း၊
ေဝယ်ာဝစၥ = ကုသိုလ္ လုပ္ငန္းတို႔ကို ဝိုင္းဝန္း ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊
ပတၱိဒါန = မိမိျပဳသည့္ ကုသိုလ္အဖို႔ကို အမွ်ေဝျခင္း၊
ပတၱာႏုေမာဒန = သူတပါးျပဳသည့္ ကုသိုလ္ကို ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊
ဓမၼႆဝဏ = သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားျခင္း၊
ဓမၼေဒသနာ = သူေတာ္ေကာင္းတရား ေဟာၾကားျခင္း၊
ဒိ႒ိဇုကမၼ = ေျဖာင့္မွန္ေသာ အယူဝါဒ။
ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ေသာ ဤ ေဖာ္ျပပါ ေကာင္းမႈတို႔ကို အခြင့္သင့္တိုင္း ျပဳလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာ တိုးပြါး၏။

လူေတာ္ လူေကာင္း အရည္အေသြးမ်ား
သဒၶါ = ရတနာသံုးပါးႏွင့္ ကံတရားကို ယံုၾကည္ျခင္း၊
သတိ = ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကို မေမ့ျခင္း၊
ဟိရီ = မေကာင္းမႈ ျပဳရမည္ကို ႐ွက္ျခင္း၊
ဩတၱပၸ = မေကာင္းမႈ ျပဳရမည္ကို ေၾကာက္လန္႔ျခင္း၊
သုတ = အျပစ္ကင္းေသာ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ၊
ဝီရိယ = ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကို အားထုတ္ျပဳလုပ္ျခင္း၊
ပညာ = အသိ၊ အလိမၼာ၊ အတတ္ပညာ၊
ဤေဖာ္ျပပါ အရည္အေသြးမ်ားကို သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာ ၇ ျဖာ ဟူ၍ လည္းေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းတရား ၇ ပါး ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေခၚေဝၚၾကသည္။

အရိယာဥစၥာ ၇ ျဖာ

သဒၶမၼဟု ေခၚသည့္ အထက္ပါ သူေတာ္ေကာင္း တရား ၇ ပါးကို အရိယဓန = အရိယာဥစၥာ ၇ ျဖာႏွင့္ ေရားေထြးေနတတ္ၾကသည္။ အရိယာဥစၥာ ၇ ျဖာမွာ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ(ဒါန)၊ ဟိရီ၊ ဩတၱပၸ၊ ပညာ တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။

သူမိုက္ သူယုတ္ လကၡဏာ သံုးပါး
မေကာင္းမႈကိုသာ ႀကံစည္ျခင္း၊
မေကာင္းေသာ အျပစ္မကင္းေသာ စကားကိုသာ ေျပာဆိုျခင္း၊
မေကာင္းမႈကိုသာ ျပဳလုပ္ျခင္း။
သူေတာ္ သူျမတ္ လကၡဏာ သံုးပါး
ေကာင္းမႈကိုသာ ႀကံစည္ျခင္း၊
ေကာင္းေသာ အျပစ္ကင္းေသာ စကားကိုသာ ေျပာဆိုျခင္း၊
ေကာင္းမႈကိုသာ ျပဳလုပ္ျခင္း။
သူယုတ္ဟု သိေၾကာင္း လကၡဏာ
သူတပါး၏ အျပစ္ကို တစံုတေယာက္က မေမးပဲလ်က္ ေျပာတတ္ျခင္း၊ ေမးလွ်င္ကား သာသာထိုးထိုး ခ်ဲ႕ကား၍ ေျပာတတ္ျခင္း။
မိမိ၏ အျပစ္ကိုမူ တစံုတေယာက္က မေမးလွ်င္ မေျပာပဲ ဖံုးထားတတ္ျခင္း၊ ေမးလွ်င္လည္း အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာျခင္း။
သူတပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မည္သူကမွ် မေမးလွ်င္ မေျပာပဲထားျခင္း၊ ေမးလွ်င္လည္း အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာျခင္းး
မိမိ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုမူ မေမးပဲလ်က္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာျပတတ္ျခင္း၊ ေမးလွ်င္ကား ပိုပိုမိုမို သာသာထိုးထိုး ေျပာျခင္း။
ဤ အေၾကာင္းအခ်က္ လကၡဏာ ၄ ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို သူယုတ္ ဟု သိႏိုင္၏။
( အဂၤုတၳိဳရ္၊ အ႒က၊ သပၸဳရိသသုတ္ )

သူေတာ္ေကာင္းဟု သိေၾကာင္း လကၡဏာ
သူတပါး၏ အျပစ္ကို မည္သူကမွ် မေမးလွ်င္ မေျပာပဲ ေနျခင္း၊ ေမးေသာ္လည္း အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာျခင္း။
မိမိ၏ အျပစ္ကိုမူ မည္သူကမွ် မေမးေသာ္လည္း ေျပာသင့္က ေျပာျပတတ္ျခင္း၊ ေမးလွ်င္ကား ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျပာျပျခင္း။
သူတပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မည္သူကမွ် မေမးေသာ္လည္း ေျပာျပတတ္ျခင္း၊ ေမးလွ်င္ကား ျပည့္ျပည့္စံုစံုေျပာျပျခင္း။
မိမိ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို မည္သူကမွ် မေမးလွ်င္ မေျပာပဲ လွ်ိဳ႕ဝွက္ သိုသိပ္ျခင္း၊ ေမးလွ်င္လည္း အနည္းငယ္မွ်သာ ေျပာျခင္း။
ဤ အေၾကာင္းအခ်က္ လကၡဏာ ၄ ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို သူေတာ္သူျမတ္ဟု သိႏိုင္၏။
( အဂၤုတၱိဳရ္၊ အ႒က၊ သပၸဳရိသသုတ္ )

ေလာကပါလ တရားႏွစ္ပါး
ဟိရီ = အျပစ္မကင္းေသာ အမႈ၊ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရမည္ကို ရွက္ျခင္း၊
ဩတၱပၸ = အျပစ္မကင္းေသာ အမႈ၊ မေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရမည္ကို ေၾကာက္ျခင္း၊
ေလာကပါလ = ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ တရား။
ေလာကဓံတရား ရွစ္ပါး

လာဘ = ပစၥည္းဥစၥာ ရျခင္း
အလာဘ = ပစၥည္းဥစၥာ မရျခင္း
ယသ = အေျခြအရံ ေပါမ်ားျခင္း
အယသ = အေျခြအရံ မရွိျခင္း
နိႏၵာ = အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း
ပသံသာ = အခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း
သုခံ = ခ်မ္းသာျခင္း
ဒုကၡံ = ဆင္းရဲျခင္း
ခ်မ္းသာ ေလးမ်ိဳး

အတၳိသုခ = "ငါ့မွာ ပစၥည္း ဥစၥာရွိသည္" ဟုစဥ္းစားဆင္ျခင္၍ ခ်မ္းသာျခင္း
ေဘာဂသုခ = ရွိသည့္ ပစၥည္းဥစၥာကို သံုးေဆာင္ ခံစားရ၍ ခ်မ္းသာျခင္း
အာနဏ်သုခ = ေၾကြးၿမီ ကင္းသည္ကို စဥ္းစားဆင္ျခင္မိ၍ ခ်မ္းသာျခင္း
အနဝဇၨသုခ = ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ သံုးပါးလံုး အျပစ္ကင္းသည္ကို စဥ္းစား ဆင္ျခင္မိ၍ ခ်မ္းသာျခင္း
ဤ ခ်မ္းသာ ၄ မ်ိဳးအနက္ ေရွ႕ ၃ မ်ိဳးသည္ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ (အနဝဇၨသုခ) ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ အျပစ္ကင္းျခင္းေၾကာင့္ ရရွိသည့္ ခ်မ္းသာ၏ တဆယ့္ေျခာက္စိတ္စိတ္ တစိတ္ကိုမွ် မမီေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။  ( အဂၤုတၱိဳရ္၊ စတုကၠ၊ အာနဏ်သုတ္ )

သပၸဳရိသဒါန ငါးမ်ိဳး
ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုၾကည္မႈျဖင့္ ေပးလွဴျခင္း
အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ႐ိုေသ၊ အလွဴဝတၳဳ ပစၥည္းကိုလည္း အမြန္အျမတ္ျပဳ၍ ေပးလွဴျခင္း
ေပးလွဴသင့္ေသာ အခ်ိန္အခါ၌ ေပးလွဴျခင္း
လွဴအပ္ေသာပစၥည္း၌ ၿငိတြယ္ျခင္း မရွိပဲ လြတ္လြတ္ ကၽြတ္ကၽြတ္ ေပးလွဴျခင္း
ကိုယ့္ဂုဏ္ကိုလည္း မထိပါး သူတပါးဂုဏ္ကိုလည္း မထိပါးေစပဲ ေပးလွဴျခင္း
( အဂၤုတၳိဳရ္၊ ပဥၥက၊ ၁၅၂ )
သပၸဳရိသဒါန = သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ေပးလွဴျခင္း။

တနည္း သပၸဳရိသဒါန ငါးမ်ိဳး
႐ို႐ိုေသေသ ေပးလွဴျခင္း
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ေရြးခ်ယ္၍၊ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကိုလည္း အမြန္အျမတ္ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ စီမံ၍ ေပးလွဴျခင္း
ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေပးလွဴျခင္း
အၿမဲမျပတ္ ေပးလွဴျခင္း
ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုၾကည္လ်က္ ေပးလွဴျခင္း
( အဂၤုတၱိဳရ္၊ ပဥၥက၊ ၁၅၂ )

အသပၸဳရိသဒါန ငါးမ်ိဳး
မ႐ိုမေသ ေပးလွဴျခင္း
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း မေရြးခ်ယ္၊ လွဴဖြယ္ဝတၳဳကိုလည္း အမြန္အျမတ္ ျဖစ္ေအာင္ မျပဳျပင္ မစီမံပဲ ေပးလွဴျခင္း
ကိုယ္တိုင္ မလွဴပဲ သူတပါးကို အလွဴခိုင္းျခင္း
ရံဖန္ရံခါမွ ေပးလွဴျခင္း
ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုၾကည္မႈ မရွိပဲ ေပးလွဴျခင္း
( အဂၤုတၱိဳရ္၊ ပဥၥက၊ ၁၅၁ )
အသပၸဳရိသဒါန = မသူေတာ္တို႔၏ ေပးလွဴျခင္း

တနည္း သပၸဳရိသဒါန ရွစ္မ်ိဳး
သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ ပစၥည္းကို ေပးလွဴျခင္း
မြန္ျမတ္ေသာ ပစၥည္းကို ေပးလွဴျခင္း
သင့္ေလ်ာ္ေသာ အခ်ိန္၌ ေပးလွဴျခင္း
အပ္စပ္ေသာ ပစၥည္းကို ေပးလွဴျခင္း
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို ေရြးခ်ယ္၍ ေပးလွဴျခင္း
အၿမဲမျပတ္ စိတ္ၾကည္လင္ျခင္း
ေပးလွဴၿပီးေနာက္ ဝမ္္းေျမာက္ျခင္း
(အဂၤုတၱိဳရ္၊ အ႒က၊ ၇၄ )

ဝိဇၨာသံုးပါး
ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္ = ေရွးေရွး ဘဝတို႔၌ ျဖစ္ခဲ့ သမွ်ကို ျပန္၍ သတိရႏိုင္သိႏိုင္ေသာ ဉာဏ္
ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ = နတ္ မ်က္စိကဲ့သို႔ အေဝး၌ ရွိေသာအရာ၊ ေသးငယ္ေသာ အရာတို႔ကို ျမင္ႏုိင္ေသာ  ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ = ဉာဏ္
အာသဝကၡယဉာဏ္ = ကိေလသာ အာသေဝါ တို႔ကို ကုန္ခန္းေစေသာ ဉာဏ္
ဝိဇၨာရွစ္ပါး
ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္
ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္
အာသဝကၡယဉာဏ္
ဝိပႆနာဉာဏ္ = ႐ုပ္နာမ္တို႔၏ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာတို႔ကို သိေသာ ဉာဏ္
ေစေတာပရိယဉာဏ္ = သူတပါးစိတ္ကို သိေသာ ဉာဏ္
မေနာမယိဒၶိဉာဏ္ = မိမိ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္း၌ တျခားခႏၶာကိုယ္တခုကို စိတ္ျဖင့္ ဖန္ဆင္း ႏိုင္ေသာ  မေနာမယိဒၶိဉာဏ္ = ဉာဏ္
ဒိဗၺေသာတဉာဏ္ = အေဝမွ အသံ၊ ေသးငယ္ေသာ အသံတို႔ကို ၾကားႏိုင္ေသာ ဉာဏ္
ဣဒိၶဝိဓဉာဏ္ = တန္ခိုး အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာ ဉာဏ္
စရဏတရား တဆယ့္ငါးပါး
သီလ = ကိုယ္ ႏႈတ္ ႏွစ္ပါးကို ေစာင့္စည္း ထိန္းသိမ္းျခင္း။ ငါးပါး သီလ၊ ရွစ္ပါး သီလ၊ပါတိေမာကၡသံဝရ သီလ စသည္မ်ား
ဣၿႏၵိယသံဝရ = မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ ဟူေသာ ဣေၿႏၵ ေျခာက္ပါးႏွင့္ စပ္၍  ဣၿႏၵိယသံဝရ = ကိေလသာ မျဖစ္ရေအာင္ ျဖစ္ေပၚသမွ်ကို သတိျဖင့္ ႐ႈသိေနျခင္း
ေဘာဇေနမတၱညဳတာ = အစားအေသာက္ကို သင့္တင့္ေအာင္ ခ်င့္ခ်ိန္၍ စားေသာက္ျခင္း
ဇာဂရိယာႏုေယာဂ = ႏိုးႏိုးၾကားၾကား ရွိမႈ၊ သတိတည္းဟူေသာ ႏိုးၾကားမႈ အၿမဲရွိေနျခင္း
သဒၶါ = ရတနာ သံုးပါးႏွင့္ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးကို ယံုၾကည္မႈ
သတိ = ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကို သတိရျခင္း
ဟိရီ = မေကာင္းမႈျပဳရမည္ကို ရွက္ျခင္း
ဩတၱပၸ = မေကာင္းမႈ ျပဳရမည္ကို ေၾကာက္လန္႔ျခင္း
ဝီရိယ = ကုသိုလ္ေရးတို႔၌ အားထုတ္ျခင္း
သုတ = အျပစ္ကင္းေသာ အၾကားအျမင္ဗဟုသုတ
ပညာ = အသိ၊ အလိမၼာ၊ အတတ္ ပညာ
ပထမဈာန္
ဒုတိယဈာန္
တတိယဈာန္
စတုတၳဈာန္

ေဆာင္ပုဒ္

သီဣန္ေဘာေဇာ၊ ခုနစ္ျဖာသဒၶမၼ၊ ဈာန္ေလးဝ၊ စရဏ တဆယ့္ငါး။

ေလာကသံုးပါး
သတၱေလာက = သက္ရွိ သတၱဝါ အားလံုး
ဩကာသေလာက = သတၱဝါတို႔၏ တည္ေနရာ ဘံုမ်ား ( အပါယ္၄ဘံု၊လူ႕ဘံု၊နတ္၆ဘံု၊ျဗဟၼာဘံု၂၀ )
သခၤါရေလာက = ျဖစ္တတ္ပ်က္တတ္ေသာ ႐ုပ္ႏွင့္ နာမ္
အပါယ္ ေလးပါး
ငရဲ
တိရစၧာန္
ၿပိတၱာ
အသူရကာယ္
ကပ္သံုးပါး
သတၳႏၲရကပ္ = အခ်င္းခ်င္း လက္နက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔ျဖင့္ ထိုးခုတ္ သတ္ျဖတ္၍ ေသေၾက  သတၳႏၲရကပ္ = ပ်က္စီးၾကရျခင္း
ဒုဗ႓ိကၡႏၲရကပ္ = ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးသည့္ ေဘးႀကီးဆိုက္၍ ေသေၾက ပ်က္စီးၾကရျခင္း
ေရာဂါႏၲရကပ္ = ဝမ္းေရာဂါ၊ ေက်ာက္ေရာဂါ ကဲ့သို႔ေသာ ကပ္ေရာဂါႀကီးမ်ား က်ေရာက္၍ ေသေၾက  ေရာဂါႏၲရကပ္ = ပ်က္စီးၾကရျခင္း

အကၡဏ ရွစ္ပါး

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား ညႊန္ျပေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားကို လိုက္နာက်င့္သံုးခြင့္မရေသာ အခါသမယကို 'အကၡဏ' ဟု ေခၚသည္။ ယင္း အကၡဏသည္ ရွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ယင္း အကၡဏ ရွစ္မ်ိဳးကိုပင္ ရပ္ျပစ္ ၈ ပါးဟု ေခၚၾက၏။
ဘုရားပြင့္ခ်ိန္တြင္ ငရဲဘံု၊
တိရစၧာန္ဘံု၊
ၿပိတၱာဘံု၊ တဘံု ဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း
ဘုရားပြင့္ခ်ိန္တြင္ အသက္ရွည္ေသာ အသညသတ္ျဗဟၼာ၊ အ႐ူပ ျဗဟၼာ ျဖစ္ရျခင္း
ဘုရားပြင့္ခ်ိန္တြင္ အစြန္အဖ်ားက်ေသာ ပစၥႏၲရစ္အရပ္၌ လူျဖစ္ရျခင္း
ဘုရားပြင့္ခ်ိန္တြင္ ဘုရားသာသနာေတာ္ ထြန္းကားရာ အရပ္၌ လူျဖစ္ေသာ္လည္း အယူဝါဒမွားကို ယူမိျခင္း
ဘုရားပြင့္ခ်ိန္တြင္ သာသနာထြန္းကားရာ အရပ္၌ လူျဖစ္ေသာ္လည္း အသိဉာဏ္ ႏံု႔လွ၍ ထူထိုင္း ဖ်င္းအ ျခင္း
အရပ္ေဒသေကာင္း၌ ဉာဏ္ရွိေသာ လူ ျဖစ္ရေသာ္လည္း ဘုရားမပြင့္သည့္အခါ၊ သာသနာပ အခါႏွင့္ ႀကံဳႀကိဳက္ျခင္း
( အဂၤုတၱိဳရ္၊ အ႒က၊ အကၡဏသုတ္ )

ရန္သူမ်ိဳး ငါးပါး
ေရ
မီး
မင္းစိုးရာဇာ
သူခိုး ဒျမ
အေမြခံဆိုး
ဝိပတၱိတရား ေလးပါး
ကာလဝိပတၱိ = ေခတ္ဆိုး၊ ကာလဆိုး
ဂတိဝိပတၱိ = အပါယ္ဘံု၌ ျဖစ္ရျခင္း
ဥပဓိဝိပတၱိ = ႐ုပ္ဆင္းအဂၤါ ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း
ပေယာဂဝိပတၱိ = သတိ၊ ဝီရိယ၊ ဉာဏ္ပညာ မရွိျခင္း
( အဘိ-႒ ၂၊ ၄၂၁ )

ဗ်သနတရား ငါးပါး
ဉာတိဗ်သန = ေဆြမ်ိဳး ပ်က္စီးျခင္း
ေရာဂဗ်သန = မက်န္းမမာ အနာေရာဂါ ျဖစ္ပြါးျခင္း
ေဘာဂဗ်သန = စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးျခင္း
ဒိ႒ီဗ်သန = အယူမွားကို ယူျခင္း
သီလဗ်သန = သီလ ပ်က္စီးျခင္း

0 comments:

Post a Comment

ဤBlogကသင့္အတြက္အက်ိဳးရွိေစပါသလား
ရွိပါတယ္
မရွိပါ