စြယ္စံုၿမိဳ႕ေတာ္သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ေသာသူအေပါင္းတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႔ၾကပါေစလို႔ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

Thursday, January 19, 2017

သံသရာ ့ေရေသာက္ၿမစ္သုံးသြယ္

သံသရာ ့ေရေသာက္ၿမစ္သုံးသြယ္

ယေန ့ေခတ္ လူ ့ေလာကမွာ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြ တုိးတက္ေနသေလာက္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြဟာ က်ဆင္း ည့ံဖ်င္း ဆုတ္ယုတ္လာၾကတယ္။ ထီထြင္မူေတြအမ်ဳိးမ်ဳိး ေတြေၾကာင့္ ေခတ္တစ္ေခတ္နဲ ့တစ္ေခတ္ မတူညီေသာ ေၿပာင္းလဲမူေတြ နဲ ့ ကမၻာ့ၾကီးက ရြာေလးတစ္ခုပါလို ့ေၿပာစမွတ္ရေလာက္ေအာင္ကုိ နည္းပညာေတြဟာ ထြန္းကားလာပါတယ္။ ဒီရုပ္ေတြေနာက္အမွီလုိက္ရင္းနဲ ့လူေတြရဲ ့စိတ္သ႑ာန္မွာ ကိေလသာေတြလည္း တုိးပြားသထက္တုိးပြားလာေစပါတယ္။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဆိုတဲ့ ကိေလသာမီးေတြက ေလာကၾကီးကို ေလာင္ၿမိဳက္ေနေလေတာ့ ရာသီဥတုေဘးအႏၱာရယ္ အစားအစာၿပတ္လပ္မူ သံယံဇာတရွားပါးမူေတြၾကဳံေနၾကရတယ္။ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း လူမူဆက္ဆံေရးေတြမွာ အရင္ကနဲ ့မတူ တစ္ဟုန္တုိးပဲ တုိးတက္ေၿပာင္းလဲလာၾကတယ္။ မိမိတို ့ရဲ ့လူမူကြန္ရက္ကုိ တုိးခ်ဲ ့ၾကတယ္။ တစ္ခ်ဳိ ့က ဒါကုိ မိမိရဲ ့အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ အသုံးခ်သလုိ၊ တစ္ခ်ဳိ ့က သူတစ္ပါးအက်ဳိးစီးပြားအတြက္၊ တစ္ခ်ဳိ ့က ေလွာင္ပိတ္ေနတဲ့ စိတ္ေတြရဲ ့ထြက္ေပါက္အတြက္ အသုံးခ်တတ္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ့ မတူညီၾကတဲ့ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံေတြက ဒီကြန္ရက္ကုိ အသုံးၿပဳၾကေလေတာ့ မည္သူကုိ လူေကာင္း လူဆုိးဆိုတာ ခဲြၿခားသိဖို ့ရာလည္းအင္မတန္မွခဲယဥ္းသြားေလတယ္။ကာတြန္းဆရာ Peter Steiner ေရးဆဲြပုံေဖာ္ခဲ့တဲ့ On the internet, nobody knows you are a dog ဆုိတဲ့စာသားနဲ ့အတူ ပုံေဖာ္ခဲ့တဲ့ကာတြန္းက အင္တာနက္သုံးစဲြေနသူမ်ားအတြက္ သတိေပးပုံေဖာ္ထားၿခင္းပင္။ သုံးတတ္ရင္ေဘး မသုံးတတ္ရင္ေဆးဆိုသည့္အတုိင္း ဒီအရာေတြနဲ ့ေလာကၾကီးကို လွပေအာင္ ပုံေဖာ္ေနသူမ်ားရွိသလို ဖ်က္စီးေအာင္ၿပဳသူမ်ားလည္း မေရမတြက္နိင္ေအာင္ပင္။ ဒီအရာေတြေၾကာင့္ တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး မနာလို ၊ ၿငင္းခုံ၊ အမုန္းပြား တုိက္ခုိက္ေနၾကတယ္။ ဟုိတစ္ဘက္လူက မီးနဲ ့ပစ္ေပါက္တာကုိ ဒီတစ္ဘက္လူက မီးနဲ ့ၿပန္လည္္ၿပီး ပစ္ေပါက္ေလေတာ့ မီးအင္အားစုေတြဟာတစ္ၿဖည္းၿဖည္းနဲ ့အင္အားေကာင္းလာတယ္။ မီးေတြ အင္အားမ်ားလာေတာ့ ႏွစ္ဘက္စလုံးကုိေလာင္ရုံတင္မကပဲ မဆုိင္တဲ့ေနရာေတြပါ လိုက္ၿပီးေလာင္ေလတယ္။ အဆုံးမွာ ဒီမီးကုိ မၿငိမ္းသတ္နိင္ၾကေတာ့ဘူး။ တစ္ဘက္က မီးနဲ ့ပစ္ေပါက္ရင္ ေရနဲ ့ၿပန္ပစ္ေပါက္ဖို ့သတိမရၾကေတာ့ပါ။ စိတ္အင္အား ရင့္က်က္မူအားနည္းေလတာ့ ေဒါသမီးေတြကုိ ေမတၱာဆိုတဲ့ေအးၿမတဲ့ေရနဲ ့ တုန္ ့ၿပန္ဖို ့ေမ့ေနတတ္ၾကတယ္။ စိတ္ဓာတ္အင္အားေတြ နည္းလာတယ္။ ေလာကမွာ ဗုဒၶသည္ပင္ ေလာကဓံမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ရခ်ိန္မွာ တန္ခုိးေတြရဲ ့အစြမ္းနဲ ့တစ္ဘက္ကုိ အနိင္မယူခဲ့ပါ။ ဗုဒၶရဲ ့မတုန္မလွဳပ္ေသာ စိတ္စြမ္းအား ေမတၱာတရားမ်ားနဲ ့အနိင္ယူခဲ့ပါတယ္။မနက္အိပ္ရာထလို ့မ်က္စိႏွစ္လုံး စဖြင့္လုိက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ မ်က္စိက ၀င္လာတဲ့အာရုံ။ နားက ၾကားတဲ့အာရုံ။ ႏွာေခါင္းက တုိက္လာတဲ့အာရုံ။ စားေသာက္တဲ့အခါမွာ လွ်ာေပါ ္မွာေတြ ့ထိလာတဲ့ အာရုံ။ ကုိယ္မွာလာၿပီးတုိက္ေနတဲ့ အာရုံေတြ ၊ေအးမူ ပူမူသေဘာေတြကထင္ရွားပါတယ္။ ေနပူထဲသြားရင္ ပူတဲ့သေဘာကုိ သိရတယ္။ ေအးတဲ့ေနရာမွာေနေတာ့ ေအးတဲ့သေဘာေတြ။ တစ္ဖန္ မေနာဓာတ္မွာလည္း ၾကံစည္စိတ္ကူးတ့ဲအာရုံေတြ။ ဒီလို တံခါးရပ္ေတြမွာ ၿဖစ္ေပါ ္ေနတဲ့ အာရုံေတြကုိ ၾကိဳက္ရင္ေလာဘစိတ္ေလးၿဖစ္လုိက္ မၾကိဳက္ရင္ ေဒါသစိတ္ေလးၿဖစ္လုိက္။ ၾကိဳက္သည္လည္းမဟုတ္ မၾကိဳက္သည္လည္းမဟုတ္ပဲ ေတြေ၀ေနရင္ ေမာဟစိတ္ေလးၿဖစ္လိုက္နဲ ့ တစ္စကၠန္ ့ကေလးမွမနားရေအာင္ ရုပ္နာမ္ေတြက ၿဖစ္ပ်က္သြားၾကတယ္။ ဒီသဘာ၀ေလာကၾကီးမွာက်င္လည္ေနတဲ့ ရုပ္နဲ ့နာမ္ကုိ အစဲြၿပဳ ၿပီးေတာ့ သတၱ၀ါလို ့ေခါ ္ဆုိသမုတ္ထားတဲ့ လူ၊ နတ္ ၿဗဟၼာ၊ တိရိစာၦန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကယ္၊ ငရဲသူ ငရဲသားေတြဟာ ၿပဳခဲ့ၾကတဲ့ သခၤါရကံေၾကာင့္ ဘုံဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိး မတူညီပဲ ခံစား စံစားၾကရတယ္။ဒီ ရုပ္နဲ ့နာမ္ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ သံသရာရဲ ့အစမထင္သလို ရုပ္နဲ ့နာမ္တို ့ရဲ ့သရုပ္အမွန္ ဒုကၡမွန္းမသိရင္ သံသရာဘယ္မွာ ဆုံးမလဲဆိုတာမသိနိင္ပါ။ ဒီလိုနဲ ့ပဲ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀။ ဘ၀ေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးေၿပာင္းၿပီးေနေနၾကရေတာ့ ေပ်ာ္တစ္လွည့္ ငုိတစ္လွည့္နဲ ့ဆုိေတာ့ (၁၀၀) မကေသာ ၿမွားတို ့နဲ ့ပစ္ခတ္ခံရသလို။ အသူတရာနက္လွစြာေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးတို ့က်ေရာက္သြားသလို။ ေဘးၾကီးေလးပါး ၿခံရံၿပီးေနတာကုိ မသိနိင္ေလာက္ေအာင္ ဒီသံသရာကုိ အလြန္စဲြလမ္းေနတယ္။ ငါ့ရဲ ့ခႏၶာ၊ ငါ့ကုိယ္ ငါ့ဥစၥာလုိ ့ ငါရွိတယ္လို ့ထင္မွတ္စဲြလမ္းၿပီးေတာ့ မစြန္ ့နိင္မခြာနိင္ေအာင္ၿဖစ္ေလေတာ့ ဒုကၡေဘးေတြ၀ုိင္းေနတာကိုလည္း အ၀ိဇၨာက ဖုံးကြယ္ေလေတာ့ မၿမင္နိင္ၾကပါ။ မည္သုိ ့ပင္ဆုိေစကာမူ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေတာ့ ကုသုိလ္နဲ ့အကုသုိလ္ ကံႏွစ္၀ ဒီသံသရာစက္မွာလည္ပတ္ေနၾကၿပီး ေကာင္းတဲ့ကုသုိလ္ကံအက်ဳိးေပးရင္ ေကာင္းတဲ့အက်ဳိးခံစားရသလုိ အကုသုိလ္ကံအက်ဳိးေပးေလေတာ့ မေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္ကံရဲ ့အက်ဳိးကို ခံစားေနၾကရပါတယ္။ဗုဒၶေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ သာဓကဇာတ္ေတာ္မ်ားထဲမွာ ဘယ္ဘ၀က မည္သူသည္ မည္သုိ ့ေသာေကာင္းမူ ကုသုိလ္ကံကုိ ၿပဳ၍ ဤဘ၀မွာ ဤကဲ့သုိ ့ေသာ ေကာင္းက်ဳိးကုိ ခံစားရေလသည္။ မည္သူသည္ မည္သုိ ့ေသာ မေကာင္းမူကုိၿပဳက်င့္၍ ဤသို ့ေသာဘ၀မွာ ထုိအက်ဳိးကို ခံစားရေလသည္ဟု ပရိယာယ္နည္းနဲ ့ေဟာၾကားေတာ္မူေလပါသည္။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါကုိ ပညတ္ထားေဟာေတာ္မူေပမယ့္လို ့ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါကုိ ရည္ရြယ္သည္မဟုတ္ပါ။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါလည္းမရွိပါ။ ကုသုိလ္ကံ ႏွင့္ အကုသုိလ္ကံတုိ ့၏ သေဘာတရားသက္သက္ကုိသာ ရည္ရြယ္ပါသည္။ ပရိယာယ္နည္းၿဖင့္ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။သံသရာရဲ ့ေၾကာက္စရာေဘးေတြအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေ၀ဖန္ပုိင္းၿခားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒီသံသရာကုိ ခ်ဲ ့ထြင္တတ္တယ္ဆိုတဲ့ ပပဥၥတရားသုံးပါးၿဖစ္တဲ့ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ။ ဒီတရားဆုိး တရားယုတ္ေတြဟာ ခႏၶာငါးပါးဆိုတဲ့ ရုပ္နာမ္ မွာ ၀င္ပူးေတာ့ ခႏၶာငါးပါးလည္း အင္မတန္ ညစ္ႏြမ္းတဲ့သေဘာ ဆုိးသြမ္းတဲ့သေဘာေရာက္လာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပဥၥကၡႏၶာဆိုတာ ကိေလသာအာသေ၀ါတရားကုန္ခမ္းတဲ့ ဘုရားရဟႏၱာမ်ားမွာသာၿဖစ္ပါတယ္။အ၀ိဇၨာ စ-အ၀ိဇၨာတည္းဟူေသာ ေမာဟကုိလည္းေကာင္း၊ ဘ၀တဏွာ စ- ဘ၀အသစ္အသစ္ၿဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဘ၀လုိခ်င္ေသာ ဘ၀တဏွာကိုလည္းေကာင္း၊ (၀ါ) သႆတ၀ါဒကုိလည္းေကာင္း၊၀ဋၬကထံ- ၀ဋၬကထာတည္း ဟူေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာၾကီးကုိ (၀ါ) ၀ဋ္ကုိအၿမဲလည္ေစတတ္ေသာ လည္ေသာတရားတည္း ဟူေသာ ေဒသနာကုိ ၊ ကေထေႏၱာ-ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ တဏွာတရားသုံးပါးၿဖစ္တဲ့ ကာမတဏွာ ဘ၀တဏွာ ၀ိဘ၀တဏွာ ဆိုတဲ့ တရားသုံးပါးထဲမွာ သံသရာၾကီးလည္ေစေအာင္ လုပ္ေနတာ သံသရာ ့၀ဋ္ၿမစ္ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာ ဘယ္တဏွာလဲဆုိေတာ့ ဘ၀တဏွာပါတဲ့။ ဘ၀တဏွာ ဆိုတဲ့ ဘ၀အသစ္ေတြဆက္ကာ ဆက္ကာ ၿဖစ္ခ်င္တယ္။ ဘ၀ကုိ ႏွစ္သက္တယ္။ ဘ၀ၿမဲတယ္။ဘ၀လုိခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ ယုံၾကည္တဲ့ သႆတ၀ါဒစဲြ။ ဒီဘ၀တဏွာကုိ မရပ္သမွ် မခ်ဳပ္သမွ် ဘယ္ေတာ့မွ သံသရာ စက္ရဟတ္ အၿမစ္မကြ်တ္ဘူးတဲ့။ ၀ိဘ၀တဏွာဆိုတာက ဘ၀ၿပတ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူ၀ါဒႏွစ္သက္တဲ့ ဥေစၦဒဒိ႒ိ။ ဘ၀တဏွာ ပယ္ရမယ္လို ့ ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္ၿမတ္ တုိက္ရုိက္ညြန္ၾကားထားတယ္။ ဒါၿဖင့္ ၀ိဘ၀တဏွာကေကာင္းသလားဆိုေတာ့ ၀ိဘ၀တဏွာက ဘ၀တဏွာ ရွိထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ ၀ိဘ၀တဏွာ နိဂုိတည္းကမရွိပါဘူး။ မရွိရင္ ပယ္စရာမလိုပါဘူး။ ဒါၿဖင့္ ကာမတဏွာေရာဆုိေတာ့ ကာမတဏွာက ဘ၀ကုိ ၿဖစ္ေစတတ္တယ္ဆိုတဲ့ ဘ၀ေရေသာက္ၿမစ္ သံသရာ ့ေရေသာက္ၿမတ္မဟုတ္ပါဘူးတဲ့ေနာ္။ ကာမတဏွာေၾကာင့္ ပင္ပန္းဆင္းရဲဒုကၡခံေနရပုံမ်ားကုိ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ကဲ့ရဲ ့ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီ ကာမတဏွာကုိ ေကာင္းတယ္လို ့မဆုိလိုပါ။ မိမိတို ့အရင္ဆုံးပတ္သတ္အပ္တယ္ဆိုတဲ့ ဘ၀တဏွာကုိ ပတ္သတ္နိင္ေစၿခင္းသာရည္ရြယ္ပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ေအာက္မဂ္ေအာက္ဖိုလ္ရၿပီးေသာ ေသာတာပန္ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အိမ္ၾကိဳအိမ္ၾကားမွာပင္ရွိေနပါေသးသည္။ ၀ိပႆနာတရားဆိုတာ ဥာဏ္အလုပ္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္ၿမတ္ တရားေတာ္ တစ္ပုဒ္ တစ္ဂါထာေလးနာရရုံႏွင့္ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ရရွိသြားေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ၿမတ္မ်ားဟာ အတိတ္က ၿဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့ပါရမီ ဥာဏ္ကဣေၿႏၵမ်ား ရင့္က်က္ေနၿခင္း၏ အက်ဳိးမ်ားလည္းၿဖစ္​​ေပသည္​။

0 comments:

Post a Comment

ဤBlogကသင့္အတြက္အက်ိဳးရွိေစပါသလား
ရွိပါတယ္
မရွိပါ