စြယ္စံုၿမိဳ႕ေတာ္သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ေသာသူအေပါင္းတို႔ ကိုယ္စိတ္ႏွလုံးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႔ၾကပါေစလို႔ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

Tuesday, January 24, 2017

ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာ


တည္ေထာင္သူ
- ပါရွင္းလူမ်ိဳး၊ ဇို႐ိုအက္စတား (ဇရတုတၱရ)။

ေမြးဖြားသည့္ႏွစ္
-ခရစ္မေပၚမီ ၆၁၈ ခုႏွစ္ (ဘီစီ ၆၁၈)။

တည္ေထာင္သည္ႏွစ္
-ခရစ္မေပၚမီ ၅၈၈ ခုႏွစ္ (ဘီစီ ၅၈၈)။

ကြယ္လြန္သည့္ႏွစ္
-ခရစ္မေပၚမီ ၅၄၁ ခုႏွစ္ (ဘီစီ ၅၄၁)။

စတင္ေပၚေပါက္သည့္ဌာန
-ပါရွားႏိုင္ငံ (အီရန္ႏိုင္ငံ)။

ဘာသာ၏ အထြတ္အထိပ္ပုဂိၢဳလ္
-အဟုရ မဇဒါဘုရား။

ပဓာနက်မ္းဂန္
-အဗက္စတာက်မ္း ( အေဝတၳက်မ္း )။

အေျခခံ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ား     ေလာကႀကီးႏွင့္ သတၱဝါေတြကို အဟုရ မဇဒါဘုရား သခင္က ဖန္ဆင္းသည္။ ထိုဘုရားသခင္ကို "ပညာေတာ္ရွင္ ဘုရားသခင္" ဟု ေခၚသည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ အေကာင္အထည္ေနျဖင့္ ထင္ရွား မရွိေပ။ သို႔ျဖစ္၍ သူ႕ကုိ ျမင္လို႔ မရ။ ၾကားလို႔ မရ၊ ထိေတြ႕ စမ္းသပ္လို႔ မရေပ။ သူ၏ ေကာင္းေသာ အလုပ္ေတြကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္သာ သူ႕ကို သိႏိုင္သည္။

အဟုရမဇဒါဘုရားသည္ ေကာင္းေသာ အျပစ္ကင္းေသာ အရာမ်ားကို ဖန္ဆင္းသည္။ မေကာင္းေသာ အျပစ္မကင္းေသာ အရာမ်ားကိုမူ အဂၤရမညဳဘုရားက ဖန္ဆင္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာ၌ ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုရားႏွစ္ဆူရွိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အဟုရမဇဒါဘုရား တဆူတည္းကိုသာ ကိုးကြယ္ရမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေနာက္ဆံုးတြင္ အျပစ္ကင္းေသာ အမႈ သုစ႐ိုက္တရားေတြက အျပစ္မကင္းေသာ အမႈဒုစ႐ိုက္တရားေတြကို လႊမ္မိုး ႏိုင္နင္းသြားမည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ပင္။

ဟိႏၵဴ ဘာသာ၊ အစၥလာမ္ ဘာသာ၊ ဂ်ဴးဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ ဘာသာမ်ားလိုပင္ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာသည္ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ယံုၾကည္သည္။ ဖန္ဆင္းရွင္က တေန႔ေန႔တြင္ သတၱဝါေတြကို တရား ဆံုးျဖတ္ေပးလိမ့္မည္ဟု တရားဆံုးျဖတ္ေပးမည့္ေန႔ကို ယံုၾကည္သည္။

မီးကို ကိုးကြယ္သူမ်ား     သုစ႐ိုက္ႏွင့္ ဒုစ႐ိုက္၊ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးႏွင့္ တမလြန္ဘဝ၊ ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္ ငရဲျပည္တို႔ကိုလည္း ယံုၾကည္ၾကသည္။ ေျမ၊ ေရ၊ မီး တို႔ကို ျမင့္ျမတ္ေသာ ကိုးကြယ္ရာမ်ားအျဖစ္ ယံုၾကည္ ယူဆသည္။ အိႏၵိယျပည္ ဘံုေဘၿမိဳ႕၌ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာဝင္ ဖာရစီမ်ား အေျမာက္အျမားရွိရာ သူတို႔၏ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား၌ မီးကို ထြန္းညႇိထားကာ ကိုးကြယ္ၾကသည္။ ထိုမီးကို ဘယ္အခါမွ် မၿငိမ္းေစရ၊ အၿမဲ ေတာ္ေနေအာင္ စီမံရသည္။ မီးဘုရားကို ရွိခိုးၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ကို မီး ကိုးကြယ္သူမ်ား ဟုလည္း ေခၚၾကသည္။

အသုဘခ်ဖို႔ ခက္သူမ်ား    သူတို႔သည္ ေရ၊ ေျမ၊ မီး တို႔ကို ကိုးကြယ္ၾကသျဖင့္ သူတို႔ ေသလွ်င္ အသုဘခ်ဖို႔ရာ အေတာ္အခက္အခဲ ေတြ႕ၾကရသည္။ အေလာင္းကို ေျမမွာ ျမႇဳပ္လွ်င္ ေျမညစ္ညမ္းသြားမည္ကို စိုးရိမ္ၾကသည္။ ေရထဲ ေမွ်ာျပန္လွ်င္လည္း ေရ ညစ္ညမ္းသြားေပဦးမည္။ မီးသၿဂႋဳဟ္ျပန္လွ်င္လည္း မီး ညစ္ညမ္းသြားေပဦးမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အသုဘေကာင္ကို ေျမလည္း မျမႇဳပ္၊ ေရလည္း မေမွ်ာ၊ မီးလည္း မသၿဂႋဳဟ္ပဲ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ႀကီးေတြလို ျမင့္မားေသာ စင္ႀကီးမ်ား ေဆာက္၍ ထို စင္ႀကီးမ်ားေပၚ၌ တင္ထားရသည္။ လင္းတ မ်ားႏွင့္ အျခား သားစားငွက္မ်ား လာ၍စားေသာက္ကာ အေလာင္းေကာင္ကို ရွင္းပစ္ၾကသည္ ယင္းစင္ႀကီးမ်ားကို "ဆိတ္ၿငိမ္စင္" ဟု ေခၚၾကသည္။

ေပၚေပါက္လာပံု     ပါးရွား (အီရန္) ျပည္သည္ ဇို႐ိုအက္စတား မေပၚေပါက္မီက ေန ဘုရား၊ လ ဘုရား၊ ၾကယ္ ဘုရား၊ ေတာ ဘုရား၊ ေတာင္ ဘုရား စသည္ေတြကို ႐ုပ္တုမ်ားႏွင့္တကြ ကိုးကြယ္ၾကသည္။ ကိုးကြယ္ေရးအသိဉာဏ္ မဖြံ႕ၿဖိဳးၾကေသးေခ်။ ဘုရင့္ နန္းေတာ္တြင္လည္း ပညာရွိအမတ္ဆိုသူမ်ား၊ ယဇ္ ပုေရာဟိတ္မ်ား၊ ေမွာ္ ဆရာမ်ား ေျခခ်င္းလိမ္ေနၾကသည္။

ျပည္သူလူထု၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း လုပ္ငန္းမ်ားမွာလည္း ႐ိုး႐ိုးပင္ ျဖစ္သည္။ ေကာက္ပဲသီးႏွံ ထြန္ယက္ ုစိုက္ပ်ိဳးသည္။ ႏြား၊ ဆိတ္၊ သိုး ေမြးျမဴေရး လုပ္ၾကသည္။ လူအမ်ားဆင္းရဲၾကသည္။

ကယ္တင္လိုသူ     ဇို႐ိုအက္စတား သည္ လယ္သမားသား ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႕ႏိုင္ငံ၏ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္မႈကိုလည္း မႏွစ္ၿမိဳ႕၊ ဆင္းရဲလွေသာ လုပ္သားျပည္သူမ်ားကိုလည္း မၾကည့္ရက္ပါ။ ေရာဂါဘယ ထူေျပာလွ၍ ေသၾကေၾကၾကသည္ကိုလည္း မျမင္လို။ ထို႔ေၾကာင့္ သည္ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားမွ သူ႕မ်ိဳးသူ႕ေဆြ ပါရွင္း လူမ်ိဳးေတြကို ဘယ္လိုကယ္တင္ရပါမည္နည္း ဆိုသည္ကိုသာ အခ်ိန္ႏွင့္ အမွ် စဥ္းစား ႀကံစည္ ေန၏။

သူ ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းတြင္ သင္ယူခဲ့ေသာ ဘာသာေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေဆးပညာမ်ားကလည္း သူလိုခ်င္ေနသည့္ အသိပညာကို ရေရး၌ အေထာက္အကူ မျဖစ္ေပ။ သူ ၁၅ႏွစ္ အရြယ္က အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံျဖစ္သည့္ တူရင္ႏိုင္ငံက သူ႕တိုင္းျပည္ကို ဝင္ေရာက္ က်ဴးေက်ာ္လာ၏။ ဇို႐ိုအက္စတားသည္ အျခားမ်ိဳးခ်စ္မ်ားႏွင့္အတူ တပ္မေတာ္ထဲဝင္ၿပီလွ်င္ က်ဴးေက်ာ္သူကို အၿပီးတိုင္ ေခ်မႈန္းခဲ့၏။ တပ္ထဲတြင္ ဘဝေပး အသိပညာကို သူ အေတာ္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရခဲ့၏။ စစ္ၿပီးျပန္ေတာ့ တႏိုင္ငံလံု ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါးသည့္ ဒုဗ႓ိကၡႏၲရကပ္ႀကီး ဆိုက္ျပန္ရာ ငတ္သူ၊ ျပတ္သူ၊ ေရာဂါေဝဒနာ ခံစားရသူတို႔ အၾကား၌ ဇို႐ိုအက္စတား လူမႈ အက်ိဳးျပဳ အလုပ္ေတြႏွင့္ ၅ ႏွစ္တိုင္တိုင္ မအားခဲ့ရေပ။ ဤတြင္လည္း အသိပညာေတြ တိုးတက္၍ ရခဲ့ျပန္၏။

သို႔ေသာ္ ဤ အသိပညာေတြသည္ ပါရွင္း တမ်ိဳးသားလံုးကို ဆင္းရဲမွ ကယ္တင္ႏိုင္ဖို႔ရာ လံုေလာက္ေသာ အသိပညာေတြ မဟုတ္ေပ။

သို႔ျဖင့္ သူ႕အသက္ ၃၀ တြင္ သူ႕ဇနီးကို ပန္ၾကားၿပီးလွ်င္ လူသူ အေရာက္ အေပါက္ နည္းရာ ဆဗာလန္ ေတာင္ဆီကို ထြက္ခဲ့ေလသည္။ သူသည္ ဆဗာလန္ ေတာင္ေပၚ၌ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုးတို႔၏ အေၾကာင္းရင္း အေျခခံကို လေပါင္းမ်ားစြာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ ေဝဖန္ၾကည့္ေန၏။

ေနာက္ဆံုးတြင္ သူ လိုခ်င္သည့္ အသိပညာကို သူ ရသြားေလသည္။ ေလာကႀကီးမွာ ဒြႏၵ သေဘာမွ တပါး တျခား ဘာမွ် မရွိ။ ယင္း ဒြႏၵ သေဘာသည္ မည္သည့္ အခါမွ် မေျပာင္းလဲ၊ ၿမဲ၏။ အေကာင္းႏွင့္ အဆိုး၊ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳး၊ အမွားႏွင့္ အမွန္၊ ႏွစ္ခု တစံု ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။ အေကာင္းသည္ အၿမဲ ေကာင္းေန၏။ မည္သည့္ အခါမွ် အဆိုး မျဖစ္ႏိုင္။ အဆိုးလည္း ထို႔အတူပင္။

ဘာသာတရားတခု ေပၚျပန္ၿပီ     ဇို႐ိုအက္စတားသည္ သူ ရေသာ တရားကို သူေက်နပ္လွ၍ အိမ္သို႔ ျပန္ၿပီးလွ်င္ သူ၏ လက္သစ္တရားကို သူ႕မိသားစုအား စေဟာ၏။ မည္သူမွ် လက္မခံၾက၊ မႀကိဳက္ၾက။ တျခားလူေတြ ေလွ်ာက္ေဟာေသာ္လည္း လက္ခံသူ တဦးတေယာက္မွ် မေတြ႕ရ။ ၁၀ ႏွစ္လံုးလံုး မေလွ်ာ့ေသာ ဇြဲျဖင့္ တိုင္းျပည္ အႏွ႔ံ အျပား ေဟာပါ၏။ ဝမ္းကြဲညီ တေယာက္မွ တပါး သူ႕တရားကို ႏွစ္သက္ လက္ခံသူ ဆို၍ တေယာက္မွ် မရွိေပ။

သို႔ႏွင့္ အႀကံေကာင္းတခု ေပၚလာၿပီးလွ်င္ ဝိတၳပၸ ဘုရင္၏ နန္းေတာ္သို႔ သြား၍ တရားသစ္ ေဟာလိုေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရင္က သူ၏ အမတ္ ပညာရွိဆိုသူမ်ား၊ ယဇ္ ပေရာဟိတ္မ်ား၊ ေမွာ္ ဆရာမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးေစ၏။ နတ္ ဘုရား ေျမာက္ျမားစြာႏွင့္ ႐ုပ္တုေပါင္း ေသာင္းခ်ီ ကိုးကြယ္ေနေသာ ႏိုင္ငံ၏ နန္းေတာ္အတြင္းဝယ္ ဇို႐ိုအက္စတားသည္ တဆူတည္းေသာ ပညာေတာ္ရွင္ ဘုရားသခင္ကိုသာ ကိုးကြယ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႐ုပ္တုေတြကိုလည္း မကိုးကြယ္သင့္ေၾကာင္းကစ၍ ေဆြးေႏြး၏။

ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ၃ ရက္ၾကာ၏။ ေနာက္ဆံုးေန႔တြင္ ဘုရင္က "သင္ေျပာသည့္ အေကာင္းအင္အားစုႏွင့္ အဆိုးအင္အားစုသည္ ဒီ အတိုင္းပဲ သည္ၿမဲသြားမည္ေလာ" ဟု ေမး၏။

ဇို႐ိုအက္စတား က ဤသို႔ ေျဖ၏။

"မဟုတ္ပါ အရွင္မင္းႀကီး၊ ေနာက္ဆံုးမွာ အေကာင္းအင္အားစုက အႏိုင္ရသြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ အႏိုင္ရတဲ့ ေန႔မွာ ပညာေတာ္ရွင္ အဟုရမဇဒါ ဘုရားသခင္က တရားစစ္ေဆး ဆံုးျဖတ္ပါလိမ့္မယ္။ စစ္ေဆးတဲ့ အခါမွာ လူေကာင္းေတြေရာ လူဆိုးေတြပါ ေသသူေတြအားလံုး ျပန္ရွင္လာၿပီး ရဲရဲ ေတာက္ေနတဲ့ သံရည္ပူေခ်ာင္းထဲ ျဖတ္ရပါလိမ့္မယ္။ လူေကာင္းေတြ ျဖတ္တဲ့အခါမွာ မပူပဲ ႏြားႏို႔ ေႏြးေႏြးထဲ ျဖတ္ရသလို ရွိပါလိမ့္မယ္။ လူဆိုးေတြ ျဖတ္တဲ့အခါမွာ အဟုရမဇဒါ ဘုရားသခင္ဟာ ဘုရားဆိုး အဂၤရမညဳနဲ႔ ဆိုးတဲ့ လူေတြ အားလံုးကို ကမ႓ာေျမႀကီးရဲ႕ အလယ္ဗဟိုကို ပို႔လိုက္ၿပီး အဲဒီမွာ သူတို႔ အားလံုးထာဝရ ငရဲမီးပူကို ခံစားရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတာ့မွ တေလာကလံုး လူေကာင္းေတြခ်ည္း ရွိေနၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ႕တဲ့ေလာကႀကီး ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္ အရွင္မင္းႀကီး"

ညီလာခံ ခန္းမတခုလံုး ၿငိမ္၍ နားေထာင္ေနၾက၏။

"လူတေယာက္ဟာ အဟုရမဇဒါ ဘုရားသခင္ ညႊန္ၾကားတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ ဘာလုပ္သင့္ပါသလဲ" ပညာရွိ အမတ္ႀကီးတေယာက္က ေမးလိုက္၏။

"ကာယ သုစ႐ိုက္၊ ဝစီ သုစ႐ိုက္၊ မေနာ သုစ႐ိုက္ ေတြကို ျပဳရပါမယ္။ ဒီ သုစ႐ိုက္ တရားေတြဟာ ဘုရားသခင့္ အထံေရာက္ေၾကာင္း နည္းေကာင္း လမ္းမွန္ေတြပါပဲ"

"ဘယ္ဟာ သုစ႐ိုက္၊ ဘယ္ဟာ ဒုစ႐ိုက္လို႔ ဘယ္လို သိႏိုင္ပါသလဲ"

"အမွန္က သုစ႐ိုက္၊ အမွားက ဒုစ႐ိုက္ပါ"

"သို႔ဆိုလွ်င္ အမွန္တရား တခုတည္းကသာ ဘုရားသခင္ထံ ေရာက္ေၾကာင္း နည္းမွန္ လမ္းမွန္ ျဖစ္ပါသလား"

"မဟုတ္ပါဘူး။ သို႔ေသာ္လဲ အမွန္ တရားက ပထမဆံုး လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း၊ ေပးကမ္း လွဴဒါန္းျခင္း၊ ေျမႀကီးေပၚ၌ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးစားေသာက္ျခင္း၊ လူ႕အက်ိဳးျပဳ တိရစၧာန္တို႔ကို သနားၾကင္နာျခင္းေတြဟာ လိုအပ္ခ်က္ေတြပါပဲ"

ထို႔ေနာက္ ဇို႐ိုအက္စတားက ဆက္လက္၍ သုစ႐ိုက္ ကံ၏ အက်ိဳးတရားကို တမလြန္ ဘဝေရာက္မွ ခံစားရသည္ မဟုတ္၊ ယခု ဘဝမွာပင္ ခံစားရေၾကာင္း၊ ဒုစ႐ိုက္ ကံ၏ အက်ိဳးခံစားရာမွာလည္း ထိုနည္းတူပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပ၏။

ဝိတၳပၸဘုရင္ သေဘာေတာ္က်လွ၍ "ဒီသူဟာ ပညာေတာ္အရွင္ တဆူတည္းေသာ ဘုရားသခင္ရဲ႕ တမန္ေတာ္ အစစ္ ျဖစ္ပါေပတယ္" ဟု ေၾကျငာလိုက္၏။

ထိုေန႔မွစ၍ ဇို႐ိုအက္စတား၏ တရားမ်ားကို အနီးအပါးႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေရာက္သည္အထိ ျဖန္႔ျဖဴးၾက၏။

အိမ္နီးခ်င္း တူရင္ ႏိုင္ငံကိုမူ တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ၿပီးမွ သာသနာ ျပဳၾက၏။ တူရင္ ႏိုင္ငံသားမ်ား မေက်နပ္၍ တိတ္တဆိတ္ တျဖည္းျဖည္း စစ္သား စုေဆာင္းၿပီးလွ်င္ ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္ရာ ပါးရွား ႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေဘာ့(ခ္) ၿမိဳ႕ထဲသို႔ပင္ ဝင္မိၾက၏။

ထိုအခ်ိန္တြင္ စစ္ကို စတင္ေသာ ဇို႐ိုအက္စတားမွာ ဘုရားေက်ာင္းအတြင္းရွိ တထိန္ထိန္ ေတာက္ေနေသာ တမန္ေတာ္ ဇို႐ိုအက္စတားကို ဓားျဖင့္ ထိုး၍ သတ္ခဲ့ၿပီးလွ်င္ ဘုရားေက်ာင္းမွ ထြက္သြား၏။

တမန္ေတာ္ ဇို႐ိုအက္စတား၏ ဘဝဇာတ္လမ္းကား ဤတြင္တခန္းရပ္သြားေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ သူေသမွပင္ သူ၏ တရားမ်ားကို ဘုရင္ႏွင့္တကြ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက ပို၍ ျဖန္႔ျဖဴးေတာ့၏။

အလက္ဇႏၵားဘုရင္     ဇို႐ိုအက္စတား ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း သံုးရာခန္႔ ၾကာေသာအခါ မက္ဆီဒိုးနီးယား ႏိုင္ငံမွ အလက္ဇႏၵား ဘုရင္ႀကီးသည္ ပါးရွား ျပည္ကို တိုက္ခိုက္သိမ္းယူၿပီးေနာက္ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာ၏ ပိဋကတ္ေတာ္ျဖစ္သည့္ အဗက္စတာ (အေဝတၳ) က်မ္းျမတ္ကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ၿပီးလွ်င္ ပါရွင္း တို႔အား ဂရိတ္ တို႔၏ ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္ေစ၏။ ပါရွင္း တို႔ကမူ သူတို႔ ဘာသာတရားကို ကေလးမ်ားအား လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ သင္ၾကားေပးေနၾက၏။

ႏွစ္ေပါင္း ငါးရာခန္႔ ၾကာ၍ ႏိုင္ငံျခား အုပ္စိုးမႈေအာက္မွ ပါးရွားျပည္ လြတ္ေျမာက္ေသာအခါ ပါရွင္း တို႔သည္ မိမိတို႔ဘာသာတရားကို ထင္ထင္ရွားရွား ျပန္လည္ ကိုးကြယ္ၾကေတာ့၏။ အေဝတၳက်မ္း၏ သိမ္းဆည္းထားမိသမွ်ေသာ အစိတ္ အပိုင္းမ်ား၊ ဘာသာဝင္မ်ား မွတ္သားမိသမွ်ေသာ အစိတ္ အပိုင္းမ်ားကို စုေပါင္း၍ က်မ္းစာ တအုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾက၏။

မူဆလင္တို႔ ဝင္ေရာက္ျခင္း     သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ေလးရာခန္႔ ၾကာေသာအခါ အာရပ္မ်ား ပါးရွားကို ဝင္ေရာက္တုိက္ခုိက္ သိမ္းပိုက္လိုက္ၿပီးလွ်င္ အစၥလာမ္ (မူဆလင္) ဘာသာတရားကို အတင္းအဓမၼကိုးကြယ္ေစေတာ့၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပါရွင္းတို႔သည္ အေသခံကာ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာကို ကိုးကြယ္မႈ လြတ္လပ္ေသာ အိႏၵိယ စသည့္ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ထြက္ေျပးသြားၾက၏။ ထို အခ်ိန္မွစ၍ အစၥလာမ္ ဘာသာသည္သာလွ်င္ ယခု အီရန္ ဟု ေခၚသည့္ ေရွးက ပါးရွား ႏိုင္ငံတြင္ စည္ပင္ ျပန္႔ပြါးေနခဲ့၏။ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာဝင္ကား မဆိုစေလာက္သာရွိေတာ့၏။

ယခု အခ်ိန္တြင္ ဇို႐ိုအက္စတား ဘာသာဝင္ အမ်ားစုကို အိႏၵိယျပည္ အေနာက္ပိုင္း ဘံုေဘနယ္ တဝိုက္၌ ေတြ႕ႏိုင္၏။ သူတို႔ကို ဖာရစီမ်ား ( ပါရွင္းမ်ား ) ဟု ေခၚၾက၏

0 comments:

Post a Comment

ဤBlogကသင့္အတြက္အက်ိဳးရွိေစပါသလား
ရွိပါတယ္
မရွိပါ